♥ Dreammagic ♥

Namn: Dreammagic Smeknamn: Magic Ras: Jorvikiskt fullblod Kön: Sto Ålder: 7 Inriktning: Dressyr, hoppning och galopp Ägare: Rose Highlee, även känd som Rosen
_______________________________________________________________________________________
 
Låt mig få presentera min pärla Dreammagic, eller som hon kallas Magic...
 
Dreammagic föddes den 8 april, 2006. Hon föddes upp på en liten, liten gård nere mellan Moorland och Silverglade Byn, hos en familj som bestod av 3 underbara ungar, mellan 7 åriga Madelene, 5 åriga Gustav och 4 åriga Marianne, 3 underbara små ungar som skötte om lilla Magic när hon behövde dom mest. Madelene är en unge som jag känt länge, hon är en riktig häst tjej är hon! Magic, flyttade till mig, år 2012, så jag har bara haft henne i 1 år, hon har varit en riktig hård tämjare, INGET gick att göra, och jag lovar, inget gick, hon bara tvär stannade! När jag åkte och kollade på Magic förförsta gången, så tänkte jag "Den där hästen kmr jag ALDRIG rida, hon är nt min typ av häst ..." Men, så kom det fram till att jag köpte henne, hon har varit en pingla, när jag lyckades lista ut hur man gjorde, då skötte hon sig perfekt! Även idag brukar jag och Magic, åka hem och hälsa på Madelene, hon är nu 14 år gammal, eftersom hon var 7, år 2006... Madelene har fått en egen D - ponny, vid namn Darkmadness aka
Darky, han är jätte skön att rida, Madde (Madelene) och jag brukar turas om att rida på varsina hästar, så ibland får hon rida på Magic igen, och jag rider på Darky.
 
 Första ridturen på Magic igenom Silverglade Byn och Moorland, med Madelene som gick efter med deras lilla A - ponny som dom hade då, vid namn, Minimadness aka Midde, det är nog därifrån Darky fått sitt namn.. x) Midde var en rolig, och lite busig ponny, men när han red ut med mig, Madde och Magic, så var an alltid lugn, han och Magic var riktigt tajta, dom hade känt varandra ungefär hela livet. :) En gång var jag nära att sälja tillbaka Magic till Madelene, Marianne och Gustav, dom hade ju såklart föräldrar som hette Patricia och Björn. Jag vet nt vrf jag tänkte göra det! Jag kände förmodligen att jag nt hade tid med Magic elr nått sånt! :| Nu, har jag nog inget mer att berätta om min lilla Magic, hon har fått varit med om ganska mkt den där lilla damen!
 
 

Kommentarer



Ditt namn här:
Kom ihåg mig?

Skriv din E-postadress: (Den kommer inte synas)

Har du en blogg? skriv den här:

Kommentar:

Trackback